Walvissen kijken en langs de kust rijden

2 juni 2012 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vroeg uit bed gegaan om eigenlijk dolfijnen te gaan kijken. Echter op zee weinig dolfijnen gezien maar we hadden geluk vandaag, want er zaten wel veel walvissen.

We hebben vandaag de blue whale gezien. Voor zover bekend is dit het grootste zoogdier op aarde met een lengte van ongeveer 33 meter. Echt een enorm beest en fantastisch om te zien. En we hadden echt geluk want dit exemplaar laat zich niet altijd zien.

Na een uurtje was de pret echter over. Gerdien en ik hingen over de railing van de boot en de details zullen we maar achter wegen laten. We zijn nog bijna 2 uur hondsberoerd geweest en eenmaal aan wal ging het wel weer.

Daarna hebben we het plaatsje Monterey en Carmel nog even bekeken. Helaas hadden we hier niet zo veel tijd voor want we moesten weer verder rijden. Vervolgens hebben we echt een fantastische route langs de kust gereden. Zo mooi en zo blauw water en een fantastisch uitzicht! De foto's zullen dit bewijzen.

Zondag weer even lekker een rustdag en we hopen een beetje aan het strand zitten. Maandag rijden we verder richting Los Angeles.

1. Inge:
    3 juni 2012
    Arme Niels en Gerdien. Ik weet wat het is, want ik kan er ook niet tegen. Jammer van de dolfijnwen, maar leuk dat jullie walvissen hebben gezien. Gisterenavond vierde Marga haar verjaardag en heeft alle visite jullie foto's bekeken. Grappig toch??
    Het schiet nu echt op voor jullie. Wat is dat toch weer snel gegaan zeg. Op welke dag en welke tijd komen jullie op Schiphol aan?
    Bart komt morgen thuis. Nog veel plezier het laatste weekje. Liefs Hans en Inge