Bezoek aan Redwood State park en door naar Monterey

1 juni 2012 - Greenbrae, Verenigde Staten

Vandaag gaat onze reis verder naar Monterey. Voordat we hier naar toe rijden zijn we eerst langs Redwood State park gereden. In dit park kun je enorme bomen aanschouwen.

En we hebben ze gezien. Wat een enorme bomen. Op de foto lijken ze al groot maar in het echt zijn het reuzen.

De bomen in dit park zijn echt indrukwekkend. Er staan bomen van 2000 jaar oud en we hebben gezien hoe meerdere bomen uit 1 boom groeien. Daarnaast  hebben we ook binnen in de stam van een boom gestaan. Er was een kleine uitsparing waar je doorheen kunt kruipen. Binnen in de boom is het ca. 4 meter hoog en je kunt er gewoon met een aantal volwassenen in staan. Echt cool.

Daarna zijn we verder gereden naar Monterey om lekker aan het strand te liggen........... maar helaas. Er hangt hier veel mist (daar schijnt het plaatsje om bekend te staan) waardoor het koud is. Geen probleem want het is al avond en gaan morgen dan toch maar verder rijden tot het weer mooi weer is. Morgen rijden we langs de kust over de beroemde 17 mile drive. Volgens de ANWB is dit een van de mooiste routes die er te vinden zijn. We zijn erg benieuwd.