Bezoek aan Alcatrac en San Fransisco deel II

31 mei 2012 - San Fransisco, Belmont, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we per boot naar San Fransisco gegaan. Super, want dit gaat snel en was vlakbij onze camping. Veel beter dan de bus.

Vervolgens zijn we op de volgende boot gestapt om naar Alcatraz te gaan. Maar goed dat we van te voren gereserveerd hadden want ze hadden pas over 2 dagen weer plek.

Aangekomen op Alcatraz is het precies zoals het er in de film The escape from Alcatraz (voor wie hem gezien heeft) eruit ziet. Wat wel opvalt is dat het er erg vies is en de cellen echt klein zijn. Ik moet er niet aan denken dat je daar opgesloten zat!!!

In Alcatraz hebben we een audio tour gedaan die ons alles vertelde over de gevangenis inclusief de verhalen van bewakers en gevangenen. Tevens kwam de beruchte ontsnapping van 1962 aan de orde.

Na Alcatraz was het even tijd om te  shoppen. Alles is wel stukken goedkoper (op levensmiddelen na) dan in NL. Wat ook echt opvalt is dat je overal je creditcard erdoorheen kunt jassen. Zelfs voor een bakje koffie kijken ze je niet gek aan.

Morgen zetten we onze reis verder voort langs de kust richting Los Angeles. Er staat een dagje strand op het programma en dolfijnen kijken.